1. שימו לב למבנה השיר האם ישנם בתים?כמה?כמה שורות בכל בית?מבנה אחיד?האם ישנה חריזה?
2.האם ישנם פעלים בשי?נסו לתאר את אופי ההתרחשות בשיר.
3.כיתבו רשימה של כל המילים המתארות בשיר וליד כל אחת את מי היא מתארת.
4.התמקדו בתיאורי טבע או תיאורי רגשות וכתבו מה הם מסמלים והאם יש מכנה משותף ביניהם.כתבו ביטויי רגשות ומה הם מבטאם לדעתכם בד"כ זהו התחושות של דובר השירץ
5.מצאו בטויים המייצגים צבעים וכתבו מה מייצג הצבע השולט מה משותף או מנוגד לצבעים בשיר ואילו תחושות הם מעלים.
6.כתבו על מה לדעתכם מדובר בשיר? האם הדובר פונה או מדבר על מישהו?על מי לדעתכם מדובר בשיר?
7.האם ישנה כותרת לשיר? מה משמעותה וקשרה לשיר? בנוסף אמצעים אומנותיים
אמצעים אומנותיים:
1.מטאפורה-ביוטוי שמכיל מילים מתחומים שונים של השפה.מזוהה עי השאלךה האם זה באמת אפשרי:לב שבור,חור בראש.
2.דימוי-תמיד משתמש ב-כ' הדימוי:יפה כפרח,חזק כאריה,בחור כארז וכו'.
3.האנשה-כאשר מייחסים תכונות אנושיות למשהו דומם:השמיים בוכים, אוזניים לכותל וכו'.
4.מטונומיה-כאשר הטבע מייצג באופן סמלי את רגשותיו של הכותב:ערסלים איומים,עננים טורפים וכו'.
5.היפרבולה-שימוש בלשון הגזמה:רטובים מאהבה וכו'.
6.מצלול שנוצר עי סוגים שונים של חזרה על אותם הצלילם לאורך השיר או עי מילה אחת שיש בה צילילם שחוזרים על עצמם וגורמים להדגשת המשמעות:מסכסך.
7.אוקסימורון-מטבע לשוני המורכב משני מילים הסותרים זה את זה ויוצרים יחדיו משמעות חדשה.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה